Cat de mult ne lipseste Nea Marin

Amza Pellea by wikipedia

Amza Pellea

Amza Pellea a fost cu adevărat „cel mai iubit român”. Nu mă voi referi aici la memorabilul rol al lui în Mihai Viteazul şi nici la anvergura personajelor a căror interpret a fost pe scenă.
Încerc să-l văd pe marele şi unicul Amza în Nea Mărin, în vremurile noastre. Cred că lumea ar fi stat buluc la TV să-l vadă. Când Băsescu a apărut în 2010 şi a anunţat tăierea salariilor, a ajutoarelor şi a pensiilor, cred că Nea Mărin ar fi ieşit pe post şi ar fi spus aşa:
„Mă frati-miu, mă fraţilor, nu-mi venii să cred mă. Să vezi şi să nu crezi. Stai să-ţi spun.
Îl văzui pe Sucă la televizor, mă, pe nepotu-miu. Da mult te schimbă televizoru, mă, că mă uitai atent şi văzui că se uita şasiu, aşa, sau saşiu şi vorbea prostii. Mă fraţilor, crezui că nu văz bine mă, dar apoi îmi zisăi că precis nu-i dădură să bea zaibăr ci altceva, otravă, de-i luă minţile…”
Câtă muncă ar fi avut Amza în zilele noastre şi cât de mult ne lipseşte!

, , ,

  1. #1 by U R A N U S on 25 Februarie 2012 - 18:15

    intotdeauna cand urmaresc un film cu Eli Wallach* (obligatoriu in personajul semiprincipal din The „good, the bad and the ugly” cu Clint Eastwood) il evoc pe A.Pellea, si chiar am construit o paralela a numelor, Wallach, translatandu-l in Valahul!

    *filme de „nesarit”: ” Baby Doll”( cu Caroll Baker, una din sex-symbol-urile timpului), epicul „How the West was Won”(with all-star cast…) , „The Misfits” (cu 3 monstri sacri ai cinema-ului :M.Monroe, C.Gable si Montgomery Cliff), „Cei 7 Magnifici” (banditul Calvera) un remake al filmului „Cei 7 Samurai” de Akira Korosawa (unul dintre cele mai bune filme ale tuturor timpurilor) „nasul” (partea a treia) si o multime de „Spaghetti Westerns”, (si) impreuna cu Terence Hill si „Buldozerul” (Bud Spencer)
    ––––––
    Amza Pellea a fost cu adevarat un dar al naturii.

  2. #3 by U R A N U S on 25 Februarie 2012 - 19:41

    „Blondy, wait for me!”

    (Strigatul sau de „pe cruce”, cea mai haioasa linie din „Cel frumos,cel …”)

  3. #4 by Batranu cel Batran on 26 Februarie 2012 - 18:10

    Mai tanarul meu Batran, te dezamagesc dar Nea Marin n-ar fi avut niciun succes azi. Atunci mai era bun simt, azi insa succesul e garantat de manele, sex si injuraturi.
    Faci si o confuzie pentru ca nu era vorba despre Suca, nevinovatul, ci de Sache al lui Zapacitu!🙂

  4. #5 by U R A N U S on 26 Februarie 2012 - 21:42

    SI O ALTA REPLICA, PLINA DE SEVA, A ACELUIASI VALAH, DIN ACELASI FILM:

    „CAND FUNIA TI SE STRANGE IN JURUL GATULUI, SIMTI CUM DRACU TE MUSCA DE KOOR!

    • #6 by mircea batranu on 26 Februarie 2012 - 22:08

      @Uranus, pentru tine care te pricepi la filme, pentru ca tot e seara Oscarurilor, iti dau titlul filmului care va lua Oscarul intr-un viitor apropiat. Se numeste „Omul Lunii si Omul Pamantului” si va fi pe scenariul meu:)

  5. #7 by U R A N U S on 26 Februarie 2012 - 22:45

    Nu mai fac astfel de predictii, am facut o dat(cativa ani in urma, pe o pagina a unui timisorean de proasta calitate) mi-au iesit toate, absolut toate ( cu Clint Eastwood, Hillary Svank, etc. etc.,) la „marele tzanc”, pagina a fost desfintata , la ordin, asa cum si vechea pagina a „umanistilor canadieni” a fost restructurata ( si articolul meu disparut) la cateva saptamani de la postarea articolului in care facusem (ca un PS) „profetia” ca pres. Obama va castiga 2 premii Nobel(pentru pace si economie), cea ce s-a si intamplat(1/2) dupa cateva luni, iar in acest viitor f. apropiat, este posibil sa se infaptuiasca a doua parte, pentru ca -cu cat se apropie mai mult alegerile- cu atati mai multi asi(… de trefla!) de pe maneca economica va scoate Obama, iar economia americana va face un mare salt, dupa noul stimulus(aprox. 1 trilion.), pentru ca desi primele 2 au fost sabotate-real- de republicani, totusi, pe termen mediu au adus beneficii uriase, iar acum, societatea va aplauda acest nou stimulus.

    daca scrii scenarii de filme, nu-mi ramane decat sa astept …”luna noua”!

Lasă un răspuns

