1. #1 by U R A N U S on 30 Iulie 2010 - 1:05

    ca sa nu abuzam prea mult de bietii picseli, am sa ma rezum la un comentariu(aprox.) facut de C.V.Tudor, despre aceasta regina neancoronata:” Femeia asta va sfarsi prost, tragand de hardaul de dimineata dintr-o puscarie de femei”.Dupa cum merg treburile in Ro. si ea pare a fi parte mai mult decat ar trebui sa fie, la aceasta carmuire, si daca o data se va face si in Ro. dreptate, cred ca Tribunul a prezis un adevar, pentru ca cei care distrug tara, intr-o zi, ar trebui sa fie tinuti responsabili pentru aceasta crima antinationala, de cea mai mare anvergura, in istoria mondiala

  2. #2 by U R A N U S on 31 Iulie 2010 - 19:56

    Brand de tara…. poate ca nu este chiar de detestat idea, insa pentru a fi luat in serios , in spatele cuvintelor sau imaginii expuse, trebuie sa existe o realitate.Sunt tai care au emblema (ca brand neoficial) cum este (din nou) Olanda, a carei emblema sunt morile de vant si botinele de lemn: le vezi si stii ca e vorba de Olanda si ca poti cumpara linistit, serviciile sau produsele lor…mai sunt si alte tari care au asemenea brand-uri , embleme, neoficiale, ca de ex. japonia, daca vezi un samurai , imediat te duce cu gandul la Japonia , la calitate.
    Romania ar putea avea acest brand, de ex. doar 2 cuvinte,Terra Nova (scrise in caractere intense, culoare verde,etc.) si chiar urmat de „Tara superecologica” dar numai daca ar fi inceput lucrarile la noua capitala superecologica, care pentru oricine, ar fi fost o garantie ca in timp, Romania va deveni acea tara de vis ecologic si prosperitate! Altfel orice incercare de a brandui tara, ramane o gluma cinica pentru propia populatie! La conditiile actuale, cel mai reprezentativ brand ar fi cartea lui V.Hugo, „Mizerabilii”

    • #3 by mircea batranu on 31 Iulie 2010 - 21:47

      Dezbaterea in media e fara fond; problema esentiala e ca se sifoneaza fonduri europene si e de domeniul procuraturii! Eu sunt impotriva ideii de brand de tara! Brandul tine de o activitate comerciala!

  3. #4 by U R A N U S on 1 August 2010 - 21:23

    poate ca ai dreptate cu faptul ca dezbaterea ar fi nefonfata, insa asta e apanajul mediei sa scoata apa si din piatra seaca! Intr-adevar , brandul se aplica activitatilor comerciale insa cate o tara reuseste chiar involuntar(adica fara sa-si propuna scopul in sine), sa-si creeze un brand, o eticheta, o emblema, un renume care , din spatele unei expresii sau desen,reuseste sa aduca in fata vizitatorului o imagine de asamblu asupra unei stari de lucruri. desigur ca nu e cazul cu Romania, chiar si coperta cartii „”Mizerabilii” ar trebui agatata de clanta usii de la guvern, pentru ca ar fi foarte ilustrativa.

    • #5 by mircea batranu on 1 August 2010 - 22:20

      Activitatile comerciale au o durata scurta! Pentru ca se pune problema sa vinzi ceva bine lustruit! Tara e altceva si e aiurea sa vorbesti despre brand de tara! Japonia e „tara soarelui rasare” dar asta nu e brand! Nu asta vinde Japonia! Papa Ioan Paul al II-lea a spus despre Romania ca e „gradina Maicii Domnului” dar nu putem vorbi de brand! Dracula vindea turismul din Romania si putea fi considerat un brand turistic! Dar e atata dezbatere pentru o chestiune care de fapt e un furt din banii europeni!

  4. #6 by Alex on 3 August 2010 - 8:06

    Cum explicati faptul ca http://www.changetransport.com a fost modificat ultima data pe 20 ian. 2010 si nici in prezent nu functioneaza ca site? Mai mult, nici o indicatie cu privire la detinatorul domeniului in meta-tagurile sitului.

    Din pacate pentru unii, din fericire pentru altii, pe internet nu prea tin gogoritele 🙂

    • #7 by mircea batranu on 3 August 2010 - 15:17

      Sper ca sully_man nu e o mistocareala si am sa raspund totusi! Eu stiu un caz concret in care 7 domenii luate nu sunt postate dar unul dintre ele a stat cu un logo aproape un an! Problema nu este logo-ul in sine ci procedura SIFONARII BANILOR adica furtul fondurilor europene! Aceleasi manevre se fac tot timpul! Se formeaza un „consortiu de firme” pentru distributia cheltuielilor si risipirea raspunderii iar parte din firme sunt clienti de partid sau firme de apartament pentru sifonarea banilor (prin consultanta sau diverse studii)! In mod normal ar trebui ca Procuratura sa se sesizeze din oficiu iar OLAF (Oficiul Antifrauda European) sa actioneze!
      Referitor la gogorite: Avem sansa mare ca exista specialisti (de la elevi si studenti la cercetatori si analisti) care stiu unde si cum sa caute pe internet pentru a obtine informatiile! Populatia poti s-o minti prin media dar pe cei din retelele de internet e aproape imposibil!

      • #8 by Alex on 5 August 2010 - 7:39

        Nu este o mistocareala si va multumesc pentru raspunsul dvs. 🙂
        Fara indoiala ca ceea ce sustineti dvs. vis-a-vis de „mecanismul” deturnarii fondurilor (chiar si europene) poate sa sa fie adevarat. Exista foarte multe idei „crete” mai ales la romani 🙂
        Cazul in speta mentionat de dvs. nu mi se pare elocvent. Nu sunt un „simpatizant” sau „activist” dar incerc sa-mi pastrezi impartialitatea. Incerc sa avertizez pe oricine are bun simt ca suntem victimele unor manipulari grosolane. Similare cu cele legate de „golanii” din Piata Universitatii.
        Ca sa sustin si mai mult ceea ce am afirmat despre acel site, mai jos va trimit un raport al serverelor… ele nu mint.
        Se pot incerca oriunde de pe internet.
        Raportul dovedeste faptul ca domeniul in cauza este unul de inchiriat, pe un server ce ofera aceste servicii (cu domeniul .com). Orice firma din lume sau orice persoana din lume ce doreste sa aiba o afacere online, cumpara numele domeniului. Aveti senzatia ca firma de transport respectiva, din Anglia, tara cu bani totusi, nu a avut un buget de minim 50-60 euro pentru cumpararea numelui de domeniu? Dupa mine este exclusa varianta aceasta si chiar daca nu, inseamna ca firma respectiva face un plagiat dupa o sigla ce poate valora chiar si 890 mii euro.

        Eu am luat raportul de pe http://www.whois.net si va rog sa obs. la Registar si Update Date :
        ==========
        Domain Name: CHANGETRANSPORT.COM
        Registrar: FASTDOMAIN, INC.
        Whois Server: whois.fastdomain.com
        Referral URL: http://www.fastdomain.com
        Name Server: NS1.BLUEHOST.COM
        Name Server: NS2.BLUEHOST.COM
        Status: clientTransferProhibited
        Updated Date: 16-jun-2010
        Creation Date: 15-jun-2009
        Expiration Date: 15-jun-2011
        ===========

      • #9 by mircea batranu on 5 August 2010 - 8:35

        Alex
        e posibil ca unul din vanatorii de domenii sa-l fi luat in speranta ca-l va vinde firmei de transport! Dar hostingul este premergator (15 iun 2009) demararii actiunii brandului de tara! Anul trecut s-au sifonat bani pe „land of choice”! Iar daca unul dintre vanatori a speculat balbaielile reprezentantilor Romaniei, atunci bine le-a facut!
        Daca era o problema serioasa de brand de tara nu se ajungea aici!
        Problema noastra grava e alta! Nu logo-ul in sine ci procedura in care se creaza „un consortiu de firme” care are unicul scop sifonarea banilor! Asta e in atentia OLAF pentru ca reprezinta deturnare de fonduri!
        In alta ordine de idei, o problema cum ar fi brandul turistic ar trebui promovata prin concurs national! Este inadmisibil ca atatia si atatia elevi, studenti si graficieni, sa nu poata participa la o constructie in numele Romaniei!
        Dar borfasii astia ajunsi in fruntea tarii nu au decat unicul scop al pastrarii si maririi propriilor averi!Societatea este intoarsa cu fundul in sus pentru ca numai fundul si eventual sanii conteaza iar ministru al turismului a ajuns o „clienta personala” a presedintelui care nu stie nici istorie nici geografie si cel mai grav e ca nu are un minim bun simt! Asta e dezastrul nostru! Ei si-au facut planurile pentru 75 milioane de euro cheltuieli neglijand insa „curatenia” operatiei!

  5. #10 by uU R A N U S on 3 August 2010 - 17:31

    „Tara e altceva…” tara este intr-adevar altceva adica o tara de sine
    statatoare si nu in pasalac internationalizat, gratie guvernului roman!
    Tara este o tara si perceputa ca atare, acolo unde propiul guvern
    o respecta ca pe o tara unitara, insa in Ro. e clar ca tara a fost
    scoasa la mezat si tocmai de aceasta guvernul avea nevoie de un
    logo, care dintr-o privire, sa „prinda”, sa ilustreze aceasta realitate.
    Sigur ca pentru Japonia „tara soarelui rasare” nu este neaparat
    un brand,dar cand pe o eticheta vezi o livada de ciresi peste care
    rasare un soare carmiziu, stii ca este vorba de Japonia.Si nu
    aceasta imagine vinde produsele japoneze, ci perceptia
    inradacinata ca in spatele acestei imagini se afla Japonia, care
    inseamna calitate.

    Cat despre Papa , nu are nici cea mai mica relevanta ce a spus
    el, de fapt a mintit cu buna stinta pentru a castiga simpatii noi,
    pentru a suci mintile la fraieri, iar a vorbi de acest lucru ca ar fi
    avut sansa sa se transforme in brand, doar pentru ca a fost
    emis de Marele Protector al Intinselor Legiuni de Pedofili, mi se
    pare chiar non-sens, oricum ai lua-o!

    Dracula a fost si este un brand (internationalizat: toate filmele
    cu Dracula fac bani seriosi) insa efectele economice ale acestui
    brand, in Romania, au scazut nu pentru ca a ascazut puterea
    de atractie a personajului ci din motive foarte practice,
    scaderea este datorata drumurilor (sosele, nu autostrazi)
    exacrabile (plus multe alte servicii), de la granite pana la
    Brasov,sosele lipsite de celemai elementare facilitati.
    Insa guvernantilor nu le pasa deloc
    nici de acest aspect, pentru ca ei poposesc la restaurante si
    hoteluri de 5 stele, nu ca gloata, pe marginea drumului!
    Raman la parerea ca nu are importanta daca branduiesti o tara,
    si nici cat de sofisticat este logo-ul, atata timp cat in spatele
    acestuia nu exista o realitate apetisanta, ca sa-l sustina, pentru
    ca oamenii cu ceva experienta in materie (occidentalii, chiar
    si pensionarii, nascuti deja intre aceste facilitati de peste tot,
    o obisnuinta, un lux pentru noi, romanii) discern rapid intre
    poleiala, praful in ochi, si lucrurile reale, solide.
    Si la fel, raman la parerea ca multe tari au brandul lor fie
    doar economic (Germania=Mercedes, dar care spune totul),
    fie doar restrans, specializat la un singur produs „tare si
    mare”, cum este „trabucurile de Havana”(sau ca in filmul
    „In Search of Gregory”, in care 2 tipi vand -in lumea intreaga-
    conserve cu „Aer de Alpi”, alpii fiind un brand turistic, si mult
    timp, chiar un brand „medical”, pentru cei cu afectiuni
    pulmonare) , insa in general un brand -chiar neoficial-
    spune multe despre o tara, o natie, asa
    cum Tangoul, poate fi calificat brandul argeninienilor, care
    desi au un GDP cu putin mai mare decat al romanilor (A.<
    15 mii/cap. loc.- R. <13 mii/cap.loc.) diferenta dintre realul
    nivel de trai este extrem de semnificativa, pentru unul din
    prea simplele motive, si anume ca Argentina creste peste
    50 milioane de bovine, pentru 45 mil.loc, fapt care pune
    Argentina pe primul loc in lume la consumul de carne rosie,
    cel mai sarac argentinian mancand la cina un imens (si
    renumit) asado (Bar-B-Q argentinian) si bea o sticla de
    Malbec, unul din renumitele lor vinuri(original, francez),
    deasemeni, argentinienii fiind in top ten la consumul de vin,
    pe mapamond; daca si Romania ar creste macar 25 de
    milioane de bovine, GDP-ul ar fi total irelevant! Iar in
    spatele acestui brand argentinian, oricine intuieste ca
    argentinienii sunt un popor care le place sa danseze, sa
    se distreaza, si deriva destul de obligatoriu, nimeni
    nu are chef de distractie cu stomacul gol sau cu prea multe
    griji.
    Iar brandurile economice (sau de tara) odata intrate in
    constinta publicului, aduc venituri mai mari, mai repede si
    mai usor, chiar daca (nu de putine ori) concureaza cu
    produse similare sau superioare, dar care nu au nume,
    adica renume!

    cat despre "imosibil de a a minti pe internet"(nedetectat) cred ca este o exagerare, mai degraba media scrisa , clasica, este vulnerabila desconspirarii…Internetul , vorba cea: Multe sunt caile sale!

    • #11 by mircea batranu on 3 August 2010 - 18:26

      Peste manaria ordinara cu furtul banilor pentru asa zisul brand de tara, insasi ideea de a face o tinta turistica din Romania turistica este o mare minciuna! Asta e politica oficiala in tara din pacate! Adica „hai sa-i mintim pe straini” ca la noi vor gasi o „gradina a carpatilor” etc etc! Sa fim seriosi anul trecut scrisesem in cartea Manifest-Va fi revolutie, Anexa-O privire asupra Romaniei de azi asa (pag 108):
      „Am cunoscut însă şi o parte din societatea civilă în esenţa ei, nedeclarată. Atitudinea tipică studenţiei şi tineretului României, de-a lua în „tristă derâdere” subiecte fierbinţi. Eram pe valea Trotuşului şi am întâlnit nişte studenţi veniţi cu corturile. I-am întrebat ce părere au despre România de azi şi brandul de ţară „Land of choice!”. Mi-au răspuns „Care ţară? Mai există? Iar brandul ăla e pentru tv, noi ştim bine care-i brandul adevărat, îl cânta toţi, ascultaţi:
      Mă căcai în fundul curţii,
      Galben ca lămâia…”
      Apoi a ridicat fiecare un deget, dedicaţie spre parlament, guvern, preşedinţie. Şi credeţi-mă că nu era un semn al victoriei!”
      Vezi si:
      De ce se prabuseste Romania?

      • #12 by Alex on 5 August 2010 - 8:21

        :)) exemplul citat de dvs. nu este totusi valabil pentru toti tinerii. Poate cacaciosii-galben-ca-lamaia nu aveau chef de discutii atat de serioase in timpul lor liber. Trebuie sa cunoasteti faptul ca atunci cand am fost la varsta lor (unii daca nu toti) ne comportam similar. „Constiinta de viitor” apare odata cu maturitatea sociala, economica si chiar politica; dupa sau in jurul varstei de 30 de ani…

        Brandul de tara este foarte folositor. Ca sa-l folosim trebuie sa intelegem ce este un ‘brand’. In traducere libera el este o marca… marca de tara. Atentie! Poate sau nu sa fie descriptiv (atributiv). Eu ma ocup cu asa ceva si stiu despre ce vorbesc dar nu intru aici in amanunte. Pana acum s-a incercat, dupa parerea mea… gresit, doar varianta descriptiva. Atat marca veche cat si cea noua au aceleasi greseli: incearca sa descrie o tara intreaga (cu enorme valori atat materiale cat, mai ales, spirituale) intr-un singur semn si un singur motto. Nu mai dezvolt doar vreau sa subliniez faptul ca: in ministere (ca mai peste tot in Ro) se confunda functia cu meseria. Poti sa ai functia de ministru dar nu tu trebuie sa decizi ce brand de tara vinde cel mai bine. Sa lasam specialistii sa vorbeasca sau (de ce nu?) sa faca un concurs national sau international. Or sa fie uimiti ce poate sa iasa 🙂 A conduce nu este similar cu a impune, in politica dar MAI ALES in comert.

        Internetul nu are chiar atat de multe cai. Pentru unii.

      • #13 by mircea batranu on 5 August 2010 - 16:09

        Alex Asculta bine versurile pe muzica lui- Margineanu-Trilogia cacatului si vei deslusi de ce aduc romanii in trista deradere situatiile de trai! O trista deradere! Eu spun ca spiritul lor e reprezentativ pentru situatia din tara!
        Revenind la brandul de tara eu sustin ca poti sa ai un brand pentru o activitate si nu „de tara”! Oferi ceva iar oferta asta pentru buna fixare in constiinta targetului este realizata sub forma unui brand! Atat si nimic mai mult!
        Intr-o emisiune a lui Turcescu acum patru ani cred am propus pentru Romania un logo de tipul „rasaritul verde al Europei” Nu implica o activitate ci o identitate!
        Eu sunt convins ca daca esti grafician sau ai un hobby in arte realizezi ceva cu totul deosebit! Sunt la fel de sigur ca elevii de la Liceul Tonitza sau graficienii din institutiile de arta ar fi realizat cu siguranta o imagine care poate fi definitorie sau atractiva pentru turismul din Romania!
        Asa insa am fost umiliti ca oameni mai ales dupa ce „tupeul de borfas” spaniol a inceput sa dea explicatii! Uneori oamenii mint ca sa salveze o situatie insa daca insista sa le crezi minciunile inseamna ca te desconsidera!

  6. #14 by uU R A N U S on 3 August 2010 - 18:38

    Nu se poate spune insa ca Romania nu are potential turistic:are chiar multiple zone cu mare potential… delta Dunarii este printre doar cele 11 delte din lume…apoi litoralul valorificat „destept’ poate fi tezar national, asa cum si anumite zone montane.Nenorocirea este ca aceste obiective raman in continuare doar potentiale iar urdea incearca sa le vanda precum pielea ursului….”
    Nu exista progres cu aceiasi oameni imbatraniti in
    in obiceiuri idioate !”

  7. #15 by U R A N U S on 6 August 2010 - 19:19

    BTW ,Internetul este cea mai complicata retea construita vreodata de om, nu numai ca are cele mai multe cai dar sunt si cele mai intortochiate. Cel putin pentru unii! Pentru altii, sunt impenetrabile!

  8. #16 by U R A N U S on 20 August 2010 - 18:51

    IN PRESA ROMANESCA AM GASIT DOUA ARTICOLE: UNUL CARE VORBESTE DE cAPITULAREA rOMANIEI IN FATA CORUPTIEI, CEA CE CRED CA ESTE UN ADEVARSI DOI,
    Finlanda vrea sa construiasca o autostrada ecologica, eu promovam acest concept in articolul Terra Nova, in care orasul ecologic ar fi devenit un brand national… pentru autostrada verde, am un proiect „la cheie” chiar mai bun decat al Finlandei, numai ca ei sunt cei care i-l vor materializa pe al lor, si orice va veni ulterior, chiar mai bun, va fi considerat doar o sofisticare a proiectului lor. Din pacate asta este conducerea Romaniei, indivizi nenorociti, plini de ura impotriva propiului popor, inganfati pana peste poate si talhari cat nu incape!

  9. #17 by U R A N U S on 18 Februarie 2011 - 20:27

    Citind ieri, despre politistul-peste, din Vaslui, l-am comparat cu politistul francez din filmul ” Irma , la douce”, in care unul din personajele principale,Constantinescu, poreclit „Moustache”(propietar de bar, de pe o strada „vesela” unde adastau pimpii si fetitele dulci, care aveau ‘biroul” la hotelul Casanova, unde receptionerul de servici seamana cu Bill Gates), este declarat a fi roman (dupa nume, autentic, altfel, fizionomic, pare a semana cu un-mai gras- Hercule Poirot din orasul bulgaresc, Tolbuhin), si -ca toti romanii- este plin de talente, (pe unele chiar le demonstreaza) , ex-colonel in Legiunea Straina, diploma de advocat obtinuta la universitatea din Grenoble, ex-profesor la Sorbona, si ginecolog, fost asistent al dr.-lui Switzer! Si desigur, tatal sau detinea o banca in Bordoux, !… biscuitii mei favoriti, chiar daca sunt made at Pepperridge Farm, pe undeva prin Noua Anglie! Si vorbind despre brand, chiar in acest film, se aminteste despre alte 2 filme -de referinta-(anterior produse) , care deja intrasera in istoria cinematografiei (e vorba de Casablanca si The Bridge over the River Kwai)
    Franta, are foarte multe branduri de tara, chiar istorice, insa cele mai renumite sunt (vinurile) Champagne , pentru care Franta are propietate de brand exclusiva (alte tari produc Sparkling Vines) si produc (si exporta) 3 sferturi din productia mondiala de coniac!
    Asta inseamna brand de tara, cand alte tari iti copiaza numele de produse, etc., pentru a face si ei un ban!
    Cea ce este interesant, ca pentru a da o culoare autentica filmului, producatorul insereaza pe acest propietar de bar ( a carui filozofie este „recircularea banilor si cresterea economica, prin intermediul prostituatelor”)care este roman, cea ce presupune, ca nici la la 20 de ani de la abolirea Monarhiei, Romania inca mai era perceputa- ramasese in memoria internationala- o tara de mana intai, o tara in care cetatenii ei calatoreau in occident si aveau bani sa-si deschida business-uri, chiar in cel mai scump oras al timpurilor, Paris.

    Cine stie… avea Mirabela Dauer (?) un cantec „Roata morii se-nvarteste…”

  1. Remember 2010 Romania « Cronica – România de azi
  2. VreauForum.com » Blog Archive » Brandul de tara! Hai sa le futem banii! « Mircea Bătrânu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: